Söyleşi
Sadun Demirkapu SÖYLEŞİ:Koray Sevindi Sinema serüvenine Propaganda filmiyle 1999 yılında başlayan Sadun Demirkapu, aralarında Gönül Yarası, Babam ve Oğlum, Fetih 1453, Av Mevsimi, Eve Dönüş: Sarıkamış 1915filmlerinin de yer aldığı onlarca projede set amiri olarak görev yaptı. 1998 yılından beri çekilen pek çok reklam filminin kamera arkasında bulunan ve sektörde aktif olarak çalışan Demirkapu ile set amirliğini, söz konusu mesleğin sinemadaki yerini ve tecrübelerini konuştuk.
26.11.2015 Sette Görevimiz İşleri Kolaylaştırmak

Set amirliğini tanıtabilir misiniz? Set amiri sette kimlerle ilişki hâlindedir, yönetmenle doğrudan bir iletişimi var mıdır?

Set amiri kavramı zamanla değişti. Günümüzde set amiri, yönetmenle, görüntü ve sanat yönetmeniyle daha yakından çalışır fakat yeri gelince setteki herkesle iletişim hâlinde olabilir. Zaten sette herkesin yaptığı işler birbirine bağlıdır ve ortak bir amaç içindir. Herkes çekimin istenilen şekilde yapılması için çalışır ve kendi görevini yapar. Set amiri de yapılan işlerin düzeninden sorumludur. Işıkla ilgili bir iş çıkabilir, panter için ray döşenebilir, çekim için bir düzenek hazırlanabilir. Ben buranın amiriyim, herkes bana her şeyi sormak zorunda diye bir şey yok.

Filmin ihtiyacına bağlı olarak nasıl değişkenlik gösteriyor yaptığınız işler?

Dış mekânda ayrı, kapalı mekânda ayrı alet ve teknik malzemeler kullanılır. Yönetmen çekim için bir yeri tercih etmiştir ama kamyonlar ve araçlar oraya ulaşamıyorsa lojistik destek sağlamak gerekir. Bazen sırtında çadırla, dört kişinin tuttuğu panterle ya da iki kişinin tuttuğu ışık ayağıyla mekâna gitmek zorunda kalırsınız. Oraya bir ray kurulacaksa onu yaparsınız. Dağda bayırda kazma kürekle iş yaptığınız olur. Bazen bir bakarsınız ki çok güzel, düz bir yerdir çat diye kuruverirsiniz her şeyi. Mekânla, mevsimle ilişkilidir bunlar. Öyle bir mevsimde çekersiniz ki gülerek eğlenerek yaparsınız işinizi ya da öyle bir mevsimde çekersiniz ki kıştır, karda ayaklarınız donar, gideyim de iki dakika ayağımı ısıtayım dersiniz.

O zaman sizin için stüdyo filmleri daha mı tercih edilebilir?

Dört duvar arasında her şey daha kolay ve kontrollü ama bende biraz maceracılık var. İşimi seviyorum. Bazen karda çalışmak insana başka bir keyif veriyor. Projedeki insanlarla enerji oluşturmak ve o enerjiyi iyi kullanmakla da ilgili bu durum. Kullandığınız cümlelerin size geri dönmesi ve yansıması önemli. Tabii işin maddi yönü de var, hepsinin bir arada olması gerekiyor.

Koray Sevindi’nin yaptığı söyleşinin tamamını Hayal Perdesi’nin 49. sayısında okuyabilirsiniz.

ARKADAŞINA GÖNDER:
Ad Soyad:
Email Adresiniz:
Arkadaş(lar)ınızın Email Adresi:

birden fazla email adresi yazacaksanız boşluk ile ayırmalısınız.
NOTUNUZ:
Bilim ve Sanat VakfıKüre YayınlarıKlasik Yayınlarıİstanbul Şehir Üniversitesi
Hayal Perdesi © 2010 - hayalperdesi@hayalperdesi.net Yayımlanan malzemenin bütün hakları Hayal Perdesi’ne aittir. Kaynak göstererek alıntılanabilir. Yazıların sorumluluğu yazarlarına, reklamların sorumluluğu ilan sahiplerine aittir..