Hayal Perdesinin Gözünden
Türk Sineması Araştırmaları
HAYAL PERDESİ - VİZYON KRİTİK TÜMÜ

12345678910...
Maymunlar Cehennemi: Savaş
İnsanlık Kavgası
Pierre Boulle’ün 1963 tarihli romanı Maymunlar Gezegeni, sinemaya en çok uyarlanan kıyamet sonrası anlatılardan. Boulle’ün romanı insanlığın bütün medeniyet birikimini yitirdiği ve dünyanın maymunlar
Dunkirk
Eski Söylem Yeni Biçim
Savaş, sinemayla başlangıcından beri iç içe bir olgu. Gösterimlerden önce perdeye yansıyan haber filmleri (newsreel), ülke ordularının sinemaya ilgi göstermesi, sinemanın apaçık bir propaganda aygıtı
Manifesto
Hiçliğe Övgü
Cate Blanchett’ın on üç farklı karakteri canlandırdığı Manifesto, ilk olarak 36. İstanbul Film Festivali seçkisinde izleyici karşısına çıkmıştı. Alman sanatçı Julian Rosefeldt’in video enstalasyonları
İsmail'in Hayaletleri
Sezgisel Anlatıdan Kayıtsızlığa
Hem hikâye anlatım tarzı hem de filmografisi itibarıyla zaman ve mekân üzerinde sıçramalar yapan yönetmen Arnaud Desplechin, Fransız sinemasının en dağınık filmlerini yapmaya devam ediyor. 70. Cannes
Zombi Ekspresi
Klişe Bir Tür Filmi
Tür filmleri yenilik ve farklılık yapma ihtiyacı hissetmeden, “tutan” belirli kalıplar üzerinden iş üretmeye dayalıdır. Bu yüzden sinema tarihi boyunca ticari kaygılar güden film yapımcıları tarafında
Genç Karl Marx
Devrimci Gençlik Anlatısı Olarak Marx
1980 sonrasında sosyokültürel ve politik alan kelimenin tam anlamıyla bir med-cezir yaşadı. Seksenli yıllarda başlayan geri çekiliş dönemi 1989’da Berlin Duvarı’nın yıkılmasıyla belirgin hale geldi. S
Aşk ve Savaş
Kusturica Cephesinde Yeni Bir Şey Yok
Emir Kusturica sineması politik taşlamanın üzerinde yükselen masalsı öyküler, birbirinden uçuk karakterler ve tüm bunları fazlasıyla ihya eden müzikleri ile bilinir. Seyircisini ağır bir dilin altında
Hayalet Hikâyesi
Metropoldeki Hayalet
69. Cannes Film Festivali’nde Hayalet Hikâyesi (Personal Shopper, 2016) ile En İyi Yönetmen ödülünü alan (Cristian Mungiu ile paylaşan) Olivier Assayas’in filmi, ana akım sinemanın gotik mekâna sıkışt
Beden ve Ruh
Karların Altında Sulu Bir Yaprak
Uyarı: Bu yazı filmle ilgili bazı sürprizleri ihtiva eder.  Bazen insan kendisine çok yabancı gelen ve iç dünyasıyla ilişki kuramadığı bir rüya görür. Sanki bir başka dünyaya gitmiştir. Jung bu
Koca Dünya
Trajedinin Tüketimi
Reha Erdem sineması, direnme ve boyun eğmenin sınırları üzerine düşünmeyi olanaklı kılar. Sinemamızda çocukluk, ergenlik ve büyüme hikâyeleri üzerine film yapan nadir yönetmenlerdendir. Kimlik inşa et
12345678910...
Bilim ve Sanat VakfıKüre YayınlarıKlasik Yayınlarıİstanbul Şehir Üniversitesi
Hayal Perdesi © 2010 - hayalperdesi@hayalperdesi.net Yayımlanan malzemenin bütün hakları Hayal Perdesi’ne aittir. Kaynak göstererek alıntılanabilir. Yazıların sorumluluğu yazarlarına, reklamların sorumluluğu ilan sahiplerine aittir..